Resimlerde Özgünlük


Hepiniz basit ve aranma hacmi yüksek kelimelerde görsel araması yapmışsınızdır. Fark etmiş olmalısınız ki, gösterilen sonuçlarda aynı resim-fotoğraftan bir daha görme olasılığınız çok düşüktür. Bu arama motoru botlarının seçiciliğinden kaynaklanıyor. Özellikle gelişmiş görsel araması olan Google ve Bing arasındaki rekabet bu teknolojinin ilerlemesini ve “resimlerde özgünlük” kavramının doğmasına neden olmuştur.
Resimlerde Özgünlük, bir resmin internette ilk kez yayınlanması ve arama motoru botlarının onu eşsiz kabul etmesidir. Bu resimler gerek kullanıldığı yazılı içerik gerekse de kullanıldıkları sitelerin SEO’sunugüçlendirir.
Özgün resim üretmenin pek çok yolu vardır. En çok kullanılan yöntem ise fotoğraf boyutlandırıcılardır. KB değeri ve piksel oranı ile oynamalar yaparak görüntünün kalitesini bozmadan özgünleştirilen görseller birinci elden görseller kadar olmasa da içeriğinizin kalitesini arttırır.
Görsel aramalarındaki rekabet her geçen gün artsa da sıralamada yükselmek hiç de zor değil. Webmaster forumlarında ve SEO bloglarında görsel aramanın hit çekmek için en kolay ve en ideal yöntem olarak bahsedildiği çokça yazılmıştır. Kısaca yeni siteler çabucak yükselmek için görsellerine önem vermelidir.

0 yorum:

Yorum Gönder